ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI

Çocuk sağlığı ve hastalıkları bölümü diğer adıyla pediatri tıbbın önemli bir ihtisas alanıdır. Ve tıp bilimi içinde önemli bir yere sahiptir. Doğdukları andan itibaren bebeklerin gelişmeleri ve sağlıkları ile ilgilenir. Pediatri 0-15 yaş arası çocukların sağlığı ve hastalıklarının tedavilerini üstlenir ve bu süre 18 yaşa kadar uzayabilir. Sağlıklı çocuk takibinde çocuğun büyümesi, kilosu, mental gelişimi takip edilir. Büyüme sürecinde bölüm olarak çocuğun aşılarını takip eder ve yapılmalarını sağlar. Bu milletin geleceği olan çocuklarımızın sağlıklı gelişmeleri ve büyümeleri ülkenin geleceği için de bir güvence olmaktadır.
Çocukluk çağında kızamık, suçiçeği, kızamıkçık, altıncı hastalık, kabakulak gibi hastalıklar görülebilir. Önemli hastalıklardır, ciddi ve yakın takip ve tedavileri gerekir.

Yetersiz tedavi durumlarında kalıcı hasarlar bırakabilirler. Bu konularda daha detaylı bilgi için doktorunuzla konuşup bilgi almanızda yarar olacaktır. Merkezimiz böyle durumların olmaması dilemekle birlikte sizlere yardımcı olmaktan onur duyacaktır.

Çocukluk çağında cerrahi hastalıklarda görülebilir, örneğin inmemiş testis gibi. 1 yaşına kadar inmesi beklenir inmez ise opere edilmesi gerekir. Opere edilmediği takdirde kısırlığa kadar giden hastalıklar, testis tümörü gelişimi olabilir. Bu nedenle çocukluk çağında görülen hastalıklar çocuğun gelişme ve büyüme döneminde olduğu için daha büyük sorunlara yol açmaması için zamanında ve doğru olarak tedavi edilmelidirler.

Aileniz gözbebeği, en değerli varlıkları olan çocuklarınızın sağlıklı geleceği için merkezimizde çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanımız sizlerin en büyük yardımcısı ve dostu olacaktır. Sağlıklı nesiller yetiştirmeniz dileğiyle.