Dermatoloji ve Kozmetoloji

DERMATOLOJİ BÖLÜMÜ

Dermatoloji, deri sağlığının korunması ve deri hastalıklarının tanı ve tedavisi ile ilgilenen tıp dalıdır. Büyük küçük herkesin vücudun bu en büyük organı ile ilgili yakınmaları olduğu için Dermatoloji hasta başvurusunun sık olduğu bölümlerden birisidir. Derinin enfeksiyon hastalıkları, iyi ve kötü huylu tümörleri, ekzema ve allerjiler, genetik hastalıkları,doğumsal hastalıkları, sedef hastalığı ve benzeri papüllü skuamlı hastalıklar, vezikülobüllöz hastalıkları, ürtikeryal ve eritemli hastalıkları, renk değişimleri ile seyreden hastalıkları, deri eklerinin (saç, tırnak, terbezi, yağbezi vb) hastalıkları …dermatolojinin konusu içinde yer alır. Dermatoloji aynı zamanda, diğer sistemik hastalıklarda görülen deri belirtilerinin yoğun olması nedeniyle, birçok tıbbi dalla işbirliği içinde çalışmayı gerektirir. Bu değişik hastalıkların tanı ve tedavisi amacıyla mikroskopik incelemeler yapmak, laboratuvar testlerinden yararlanmak, ben takibi amacıyla dermoskopik incelemeler yapmak, cerrahi işlemler yapmak, krioterapi denen dondurma, elektrocerrahi ile yakma tedavileri uygulamak, lazer ve benzeri yeni teknolojik cihazlar kullanmak dermatoloji uzmanlarının görevleri arasındadır. Son yıllarda daha belirgin olarak dermatoloji bölümlerinde estetik ve kozmetolojik işlemler de
ağırlıklı olarak uygulanmaktadır.

KOZMETOLOJİ BÖLÜMÜ

Derinin gençliğinin, güzelliğinin korunması, yaşlanma etkilerinin azaltılması ve geciktirilmesi, yapısal kusurlarının giderilmesi amacıyla uygulanan estetik işlemleri kapsayan bölümdür. Bu amaçlara yönelik olarak kozmetoloji ünitelerinde medikal cilt bakımı uygulaması, istenmeyen tüylerin giderilmesi (lazer epilasyon) cilt yenileme ve gençleştirme, izlerin giderilmesi yöntemlerinin uygulanması ( iğneli radyo frekans), cilt üzerindeki lekelerin, dövme uygulamalarının lazer cihazları kullanılarak giderilmesi , Botulinium A toksini uygularak mimik çizgilerinin giderilmesi, dolgu maddeleri kullanılarak yaşlanma etkilerinin giderilmesi, daha canlı, daha genç bir görünüm elde edilmesi, mezoterapi, PRP, kök hücre ekstresi, kollagen enjeksiyonları ile deri ve saçlı derinin yenilenmesi ve gençleştirilmesi, yüzeyel deri tümörleri ve benlerin giderilmesi, cerrahi ipler kullanılarak derinin gerginleştirilmesi gibi pek çok uygulama yapılabilmektedir. Merkezimiz Dermatoloji ve Kozmetoloji ünitesinde alanında deneyimli bir dermatoloji uzmanı ve bir estetisyen görev yapmaktadır. Yenilikçi teknolojik cihazlar ile ünitemiz hastalarımızın hizmetine girmiştir.

KOZMETOLOJİ BÖLÜMÜZDE YAPILABİLEN İŞLEMLER

*Medikal cilt bakımı
*Dolgu uygulanması
*Botulinium A toxin uygulaması (Botox)