İÇ HASTALIKLARI ve HİPERTANSİYON

İç hastalıkları tıbbın ana dallarından biridir. Bir çok yerde Dahiliye olarak da adlandırılabilir. İnsanın sindirim sistemi, böbrek, kalp, akciğer, karaciğer , dalak , kanser , enfeksiyon hastalıkları , romatizmal , hormonal ve alerjik hastalıklar , yaşlı hasta gurubunun ( geriatri) sağlığı ve hastalıkları ilgilenir. Bu saydığımız organların medikal (tıbbi) tedavileri bir başka deyişle ilaçla tedavileri ile ilgilenir. Ancak apandisit, barsak tıkanması, safra kesesi taşı gibi durumlarda iç hastalıkları uzmanı kişiyi cerrahiye verir ve sorunu cerrahi yolla çözmeye çalışır. Yine de iç hastalıkları bölümü yönelim olarak sorunu cerrahi olmadan çözmek için çalışır. Karaciğer ve böbrekler kanda toxic maddeleri temizlerken, kemik iliği de bazı kan hücrelerini yapar ve bağışıklığımızın sağlanmasında önemli rol oynar.

Dışarıdan gelip vücudumuza yerleşen mikroplar da enfeksiyona yol açarlar bu durumda da enfeksiyonla mücadeleyi iç hastalıkları bölümü çeşitli antibiyotiklerin kullanılması ile sağlar. Romatizmal hastalıklar, bağışıklığımızın yükseltilmesi ile yine iç hastalıkları bölümü sorumluluğu üstlenir. Kalp, iç hastalıklarının ana dallarından biridir. Kardiyoloji üst uzmanlık dalı olarak kalp hastalıklarının tedavisinde çalışır. Geriatride yaşlı hastalarımızın ömürlerinin son zamanlarını sağlıklı ve huzurlu geçirmelerini sağlar.

İç hastalıkları tüm bu bilgiler ışığında erişkin insanların sağlık sorunları ile ilgilidir. Ve onların bu sorunlarını giderilmesinde yardımcı olur.