Obezite Merkezi

MİDE OPERASYONU VE DİYET

Botulinum toksini   tıpta değişik alanlarda kullanılan bir madde olup  son yıllarda obezite tedavisinde etkin olarak kullanılmaya başlanmıştır.Midenin  belirlenmiş bölgelerine endoskopik yöntemle uygun miktarlarda uygulanması sonrasında  mide boşalmasında yavaşlama , açlık hormonu salınımının azalması ve sinir uyarılarında oluşan azalma  neticesinde kilo verimine katkıda bulunmaktadır. Besinlerin midede daha uzun süre kalması nedeniyle tokluk  süresi uzar ve daha az gıdayla doygunluk sağlanır.

Mide operasyonu uygulaması sonrası hastalar  diyet önerilerine dikkat etmelidirler. Diyete  uyum göstermeyen kişilerde istenilen düzeyde kilo  verimi sağlanamayabilir.

Mide operasyonu uygulaması vücut kitle indeksi hesaplamaları sonrasında uygun kişilere önerilmektedir. Endoskopik uygulama  sedasyon altında gerçekleştirilmekte ve yaklaşık 15 dakika sürmektedir. İşlem esnasında ağrı hissedilmez.

İşlem öncesinde mide ve oniki parmak barsağı dikkatle incelenir. Ülser hastalığı olanlarda işlem tedavi sonrasına bırakılır.  Güvenli bir yöntemdir.

Hasta işlem sonrasında  aynı gün içinde hastaneden çıkabilir.  İşlem sonrasında 2. günd

en itibaren iştahta azalma hissedilmeye başlanır.  Mide operasyonu uygulaması sonrasında 6. aydan itibaren ihtiyaç duyulduğu takdirde ikinci uygulama yapılabilir.  Belirgin bir yan etkisi olmamakla beraber işlem sonrası nadiren hazımsızlık , bulantı veya şişkinlik görülebilir.

İleri derecede obezitesi olan kişilerde, hamilelerde ve emziren  bayanlarda kullanımı önerilmemektedir.

MİDE OPERASYONU